Iceland, here we are!

1 augustus 2018 - Reykjavík, IJsland

Hoi!

Hier een update vanuit het vliegtuig. (Dit bericht publiceer ik op IJsland)

Vandaag, woensdag 1 augustus, was het dan eindelijk zo ver. Vanaf oktober hadden we hier naar uit gekeken. We zijn om half 10 vanochtend naar Schiphol gereden (ter vergezelling van mama, opa, Nienke, Meike en Jarno). Iets voor 11 aangekomen op Schiphol en Rianne en haar familie opgezocht. Het eerste oogcontact ging met blikken van 'oeh het is nu echt zo ver!' We zijn naar de check-in gelopen en moesten daar denk zo'n 3 kwartier/uur wachten. Toen kreeg we allebei de zenuwen echt heel erg te pakken en realiseerde we dat we echt bijna weg gingen. (Geuit met tranen en knuffels) 😊 Uiteindelijk waren we aan de beurt, paspoort laten zien, tickets en afwachten of de koffer niet te zwaar was. Ik heb niet gezien hoeveel hij nou woog maar hij mocht door gelukkig!😅  We kregen een kaartje om onze koffer met daarop UM (afkorting voor Engelse woord dat betekent dat we minderjarige onder begeleiding zijn) en een tasje met onze papieren. Door de mensen van de check-in werden we Ummers genoemd 😂 We moesten tot 13.00 uur wachten tot we werden meegenomen door Mabel, geen stewardess maar een vrouw die bij de check-in hielp. Ze nam ons mee naar de douane nadat we officieel afscheid hadden genomen.

Bij de douane was het best spannend😬. Eerst werden we gescand, een meneer van buitenlandse afkomst (ik dacht iets van ABC- eilanden), vroeg aan me toen ik in die scan cabine stond: nou skat hoe oud ben jij dan? Ga maar even daar staan skat😂 Heerlijk dat accent erbij 😂 Na dat moesten de tassen voor handbagage en ik was degene waarvan ze de tassen perse wilden controleren van wat ik er in had, dus ik beetje met trilhandjes de ritsen openmaken. Uiteindelijk was er niks aan de hand maar zenuwslopend was het absoluut wel. Mabel nam ons alvast mee naar de gate. Hier mochten wij al voorbij het poortje en zaten we op een plek die normaal gereserveerd wordt voor ouderen en gehandicapten (whoops). We mochten als eerste het vliegtuig in, dus daar zitten we nu. Achteraan, bij de stewardessen en nog 1 uur en driekwartier te gaan tot IJsland. Ik was niet zenuwachtig vooraf voor het vliegen zelf, maar met opstijgen toen ik gewoon helemaal achter in m'n stoel werd geduwd toen moest ik huilen van het lachen en lachen van de zenuwen 😂😂😂 (Rianne overigens net zo😂) Maargoed, tot zover niks spannends aan het vliegen. We genieten van het uitzicht die we kunnen bekijken via het raam van mijn Duitse buren en via het raam van Rianne haar Nederlandse buren. We vliegen nu boven Engeland,in de buurt van Aberdeen. Buiten is het -46 graden, gelukkig is het hier in het vliegtuig beter.😅🤣  Hopelijk kunnen we straks op IJsland met de overstap even wat gaan eten want onze lunch bestaat nu uit chips en appelsap. 😂 Om 15.15 hopen we op IJsland aan te komen, in Nederland is het dan 17.15 uur.

Bij het mapje foto's wat je kan bekijken op m'n blog zal ik foto's zetten vandaag. Ook kun je onderaan de foto's zien.

Fijne vakantie vanuit t vliegtuig!

Lisa

1. Jessica:
    1 augustus 2018
    Nou het begin is in ieder geval goed. Fijn.
  2. Oma ten Berge:
    1 augustus 2018
    Super leuke foto's en een mooi begin van je reis naar Amerika
  3. Bertine Bruins:
    1 augustus 2018
    Goede reis verder. Gewoon wifi in jet vliegtuig? Nog nooit meegemaakt.
  4. Jarno Kaat:
    1 augustus 2018
    Yes! Fijn dat het goed gaat. Overigens leuke foto's! En een goede reis nog! Op naar Amerika💪
  5. Oma Bos:
    1 augustus 2018
    Lisa als je dit leest ben je al in Denver!!
    Hebben jullie een goede reis gehad? Is het meegevallen of heeft het lang geduurd.
    Nu eerst maar wat bijslapen.
    Fijne tijd gewenst,
    Liefs Opa en Oma Bos
  6. Oma Bos:
    1 augustus 2018
    Hi Lisa als je dit leest ben je al in de States, hebben jullie een goede reis gehad? Nu nog even omschakelen naar de andere tijd, dat zal wel even wennen wezen!!
    Geniet ervan samen.
    Liefs van ons